Max Vero

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Max Vero

Max Vero er en let læst serie for de 8-10 årige, skrevet af den prisbelønnede forfatter Cecilie Eken. Serien handler om Max og vennerne Sita og Amir og kampen for at klare sig i en verden, der er hærget af krig. Max Vero udgives af forlaget Høst & Søn.

Glæd en du kender med en boggave. Køb bøgerne i dag gennem en af vores samarbejdspartnere via linkene på siden.

Bøger i serien:

1. Max Vero – Det nye fly

Max drømmer om at flyve jagerfly som sin far. Han og hans ven Amir bryder ind på en af militærets baser. De vil stjæle en solkrystal.

Den skal de bruge til det fly, de er ved at bygge. Men mange farer lurer, når man bor i et land i krig. Pludselig er Max og Amir i skudlinien på en måde, de ikke havde drømt om.

 

max vero det nye fly

 

2. Max Vero – Alarm på basen

Max er aspirant på luftvåbnets base i Hafne. Krigen går dårligt, alt for mange fly bliver skudt ned af fjenden. Det er, som om darierne kender til alle angreb på forhånd. Oberst Foks tror, at der er en spion på basen, og Max får mistanke til kaptajn Cully. Men kan han nå at afsløre ham – inden hans ven Amir skal af sted på det næste farlige togt?

Ligesom hos filmskaberen Hayao Miyazaki tager Eken/Heydenreich drenges fascination af krig og maskiner alvorligt og byder på masser af kamp, action og tekniske illustrationer af fly, biler og maskiner, alt imens det i seriens forløb gradvist vil gå op for Max, at krig og hævntanker ikke er uden omkostninger.

 

max vero alarm på basen

 

 

3. Max Vero – Skudt ned

Max er kadet på basen i Hafne. Han drømmer stadig om at flyve jagerfly. Da han endelig får sit ønske opfyldt, bliver han skudt ned over Mera-bjergene, og ingen aner, hvor han er. Nu skal han overleve i de kolde bjerge og finde hjem. Men hvad stiller han op med den sårede fjende, han møder på sin vej?

 

Eken Cecilie Max Vero 3 Skudt ned

 

4. Max Vero – En vild plan

Max er en af de bedste piloter på basen i Hafne. Han har skudt utallige fjender ned og vender altid sikkert tilbage. Men det er, som om krigen aldrig vil stoppe. Og den har sin pris. På et togt over Darien bliver Amir taget til fange. Max vil gøre alt for at redde ham og lægger en plan.

 

Eken MaxVero-4 En vild plan FORSIDE KVALIFICERET WEB 72 PPI- RGB

 

5. Det sidste togt.

Max ser ingen mening med krigen længere og ønsker bare, at den vil slutte. En dag bliver han opsøgt af Naima. Hun har brug for hans hjælp. Onde kræfter er på spil og modarbejder alle planer for fred mellem Darien og Beleria. Sammen tager Max og Naima afsted på deres egen hemmelige mission, men det går slet ikke efter planen.

Det sidste togt er sidste bog i serien.

 

Max vero det sidste togt

 

Billeder: copyright forlaget Rosinante.

 

 

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
816
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3138
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2166
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
999
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2964

Antal Besøgende

1810797