Læselyn

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Læselyn

Læselyn er en serie lettilgængelige bøger for unge, der gerne vil læse en spændende historie, men som ikke kan håndtere de store tekstmængder. Bøgerne udgives af forlaget Flachs. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden.

 

Bøger i serien:

Aftalt spil

Fodbold er Blakes liv. Men det betaler ikke huslejen. Og hvis hans mor ikke kan betale den, bliver de sat på gaden. En fremmed giver ham et tilbud. Lad være med at score og tjen nogle penge. Betal huslejen. Men hvad nu hvis Blake fixer kampen? Han risikerer at tabe mere end bare kampen...

Aldrig i livet

Jessies liv er perfekt, som det er: Hendes humørsyge og voldelige far er omsider flyttet, og nu er det kun hendes mor, hendes søster og hende selv, det handler om. Da hendes mor finder en ny mand, stritter hun derfor imod med næb og kløer. Men har hun nu også tænkt det ordentligt igennem?

Bare for sjov

Det er Halloween. Harley har lovet at holde øje med sin bror og søster, der går fra hus til hus og tigger slik. Men pludselig er de væk. Da han finder dem igen, er noget forandret. De er ikke sig selv. De vil lege - men deres leg har ingen regler. Harley troede, at Halloween bare var for sjov. Han tog fejl ...

bare for sjov

Besat af chat

Mamie er ikke dum - hun ved alt om risikoen ved at chatte med fremmede på nettet. Hun har chattet med Sam12, en dreng, hvis enorme viden om film kan konkurrere med hendes egen. Han virker sød, og måske er han også lækker. Der sker vel ikke noget ved at foreslå, at de skal mødes?

Bleggænger

Lazarus-serummet kan redde dit liv. Bringe dig tilbage fra de døde. Men du kommer tilbage ... forandret. En udstødt. Jed vil ikke have, det sker for ham. Men han er lige blevet kørt ned af en bil ...

Brændt

En gnist var alt, der skulle til. Han var afhængig efter den første flamme. Når først ilden er tændt, betyder intet andet noget. Der er kun ham. Øjeblikket. Magten. Men som man siger: Hvis man leger med ilden, er der måske nogen, der bliver brændt ...

Deadline

Kl. 20.30 Barney hører noget, som han ikke skulle have hørt. Kl. 21.15 Hemmeligheden er sluppet ud. Kl. 22.00 Om lidt vil et missil sprænge et fly fuldt af passagerer i luften. Og den eneste, som kan forhindre det, er en 13-årig dreng. Kl. 22.45 Deadline. Tiden er ved at løbe ud, Barney.

Dem og os

David har altid været den nye dreng. Han og hans mor er hele tiden nødt til at flytte for at komme væk fra Davids far - og fra farens druk, stoffer og vold. David tror, han kan klare alt. Men denne gang er han den eneste hvide dreng på sin nye skole. Og det er der nogen, der ser som et problem. Kan David overvinde det racistiske mobberi - og hvad sker der, når hans far finder ud af, hvor han bor?

dem og os

Dobbeltspil

Harj har ikke nogen kæreste - og intet håb om at få én, som hans venner plejer at sige til ham. Hvordan skal han så sige nej, da ikke bare én, men to af byens lækreste piger vil på date med ham? Først har han det dårligt med at spille dobbeltspil ... men så begynder han at nyde det. Snart er det lige så nemt for ham at lyve som at drille sin søster. Men hvor længe kan han holde den kørende?

Dødsspringet

Jonas, der er god til at køre på mountainbike, kører på forbudt område. Her overværer han et mord, og morderne ser ham. Nu er de efter ham ...

En dårlig dag

Rob skal møde Tessa. Altså, IRL. I virkeligheden. men hun kommer ikke. Det skulle have været en fed dag, men pludselig går alt galt. Helt galt ...

En sms for meget

“ ... Jeg er helt forstenet. Mine tanker er et andet sted ... Stemmen i mit baghoved siger, at jeg skal spørge ham om sms’en, men jeg tør ikke. Jeg er så bange. Bange for, at han vil lyve. Bange for sandheden.” Alt går som det skal i Mels liv. Og det bedste er Ben. Han er lækker, han er sjov og dejlig at være sammen med - hun kan næsten ikke fatte, at han vil være kærester med hende. Så begynder hun at modtage modbydelige sms’er. De afslører, at Ben bare leger med hende. De forudsiger, at Ben vil droppe hende. De siger, at han er sammen med en anden. Er beskederne bare sendt af en jaloux tosse, som hendes veninde Lisa påstår? Eller er de sande?

Et uheld

Lotte er femten og går i niende klasse. Hun elsker at gå til fest sammen med vennerne. Hendes far gør et stort nummer ud af, at hun går udfordrende klædt. Men Lotte ved udmærket, hvordan hun skal passe på sig selv - Eller gør hun?

Freerunner

Taj kigger ned på byen oppe fra taget. Han ved, banderne har beordret hans far myrdet. Han ved, han har 23 minutter til at stoppe det. Han ved, han er den bedste freerunner i kvarteret. Kan han klare det? Dét ved han ikke.

Frit fald

To er fint. Tre er en for meget. Den tredje må væk. Det kan godt være, at Mog er en taber, men han er ikke lige så stor en taber som Duffy. Så da Duffy mænger sig med Mogs bedste ven, beslutter Mog sig for at gøre noget. Han lokker Duffy ned i en stinkende bæk bag skolen, men har ingen anelse om, hvor langt ringene i vandet vil brede sig...

frit fald

Fæle fakta

Advarsel! Denne bog har en brækfaktor på 10/10! Den indeholder nogle af de ulækreste, klammeste og mest frastødende kendsgerninger, du nogensinde har læst. Du tror os måske ikke? Jamen, så kig selv efter ... Men husk ... Du er blevet ADVARET!

Genfærd

Janus og hans søster hjælper de levende med at komme i kontakt med de døde. Men denne gang svarer de døde igen. Og nu vil skrigene ikke holde op... Nogen skulle have fortalt dem, at der er værre ting end genfærd...

Gravens gru

Jakob er død. Og Leo fik aldrig sagt farvel. Han vil have sin bedste ven tilbage, lige meget hvordan. Men Leo får kontakt med en ondskab værre end døden - og nu er den efter ham. Kan han bekæmpe det monster fra graven, han har fået vækket?

Ingen udvej

Hacker og hans slæng vil have Jacob til at hjælpe dem med at stjæle nogle spilkonsoller. De nakker ham, hvis han nægter. Hvad skal han gøre?

Johnny Kemp vender tilbage

Ingen laver pis med Johnny Kemp. Men Dan får ham smidt ud af skolen. Nu er han vendt tilbage, og han leder efter Dan. Ingen steder at skjule sig. Ingen, der vil hjælpe. Er Dan en død mand?

Knivskarp

Cecil True og hans bande styrer det kvarter, hvor Sam bor. De tæsker de andre og stjæler deres ting. Sam er bange for, at han bliver deres næste offer. Det er derfor, han stjæler kniven. Når han har den på sig, føler han sig tryg. Og sej. Han tror, han kan klare Cecil True. Sam tager fejl.

Mere end sød musik

To fremmede. To VIP-pas. En vild weekend. Sarah Krogh har fået nok - af sit job, sin chef og af sit liv. Markus Thorsen har det heller ikke for muntert. Hans venner har brændt ham af, og nu er han på vej til Roskilde Festivalen alene. Sarah og Markus ville begge ønske, at de kunne være en anden, hvem som helst faktisk. Og det er sådan set ret heldigt. For ved et tilfælde får de begge fat i VIP-pas til Roskilde Festivalen. Og da de mødes, kan de lide hinanden... rigtig godt. Det hele ser ud til at lysne! Men hvor længe mon de kan slippe af sted med at spille andre roller?

mere end sød musik

Når mørket falder på

Da Andy tager på campingtur med sine tre venner, har han kun én ting i hovedet. Han vil tilbringe noget kvalitetstid sammen med sin kæreste Lucy, uden at der er nogle forældre i nærheden. Men tingene går ikke lige efter planen. Det regner, og det er koldt. De er gennemblødte, og de er faret vild ... og så forsvinder Lucy. Hun bliver fundet i live flere timer senere, men hun har nogle underlige mærker på halsen. Er hun blevet bidt af en vampyr? Deres tur forvandler sig hurtigt til et mareridt, og det bliver værre og værre ...

når mørket falder på

Pistolen

Jonas finder en pistol i det boligkompleks, hvor han bor, og af en eller anden grund beholder han den. Og værre endnu: Han viser den til sine venner. Dårligt træk. Binny er okay, men Kamal er lidt småsindssyg. Da Kamal først begynder at rende rundt i komplekset med pistolen, er det kun et spørgsmål om tid, før det går helt galt. Og det er Jonas, der kommer til at betale prisen.

Skyld

Marks kæreste er død, og det er hans skyld. Han stjal bilen. Han kørte for stærkt. Han tog øjnene af vejen et øjeblik. Han kørte galt. Men det var hende, der røg ud gennem ruden. Det var hende, han efterlod i sneen. Og han gik bare sin vej. Men han kan ikke gå væk fra sandheden. Den er der: Inde i ham selv. Den piner ham. Og nu er han begyndt at se syner - Vil Katies spøgelse forfølge ham resten af livet?

Skæbnesvanger togtur

Da Karl og hans ven Daniel kigger ud af vinduet i toget, ser de noget, der ligner et lig, som er rullet ind i et tæppe. De beslutter, at de vil gå til politiet. men der er ikke noget, der tyder på, at der er begået en forbrydelse. Måske er det noget, de bilder sig ind? Men Karl og Daniel forsker videre i sagen, og de finder en indvandrerpige, som er blevet kidnappet af en bagmand. Kan de nå at redde hende, eller har de bragt sig i en meget farlig situation?

Snapshot

Victor er ikke ude efter problemer ... men problemerne ligger og venter på ham. Klik. Så let er det. At tage et foto. At ændre sit liv. Victor vil slet ikke involveres. Man har et kamera i hånden, man ser, at der sker noget - man tager et foto, ikke sandt? Men hvad nu, hvis man - inden man har tænkt over det - har taget et foto af en forbrydelse? Og der så er en eller anden, der vil have fat i billedet? Så er man havnet i en kedelig situation. Det er dig mod dem. Du kender gaderne. Men han har et skydevåben i lommen. Med en kugle, der er reserveret til dig. Kan Victor holde sig i live?

Tankelæserne

De hjernedøde er farlige. Det siger alle. Børn, som får telepatiske evner i puberteten, er ikke normale. Derfor skal de have opereret særlige implantater ind i hjernen ... Det mener Lara også. Indtil hun opdager, at hun selv har telepatiske evner. Og når myndighederne hører om det, er det kun et spørgsmål om tid, før Lara også skal opereres.

til salg

Til salg

Rasmus er vild med Ling. Helt vild. Men Ling skulle slet ikke være i landet. Hun er i fare. Kan han hjælpe hende?

Koldt gys

 

Sebastian møder pigen med det flammende røde hår, og hans liv ændres for altid. Camilla er smuk og handlekraftig, og hun tager ham med storm. Sebastian kan næsten ikke tro sit eget held. men Camilla bærer på en hemmelighed, og snart er Sebastian fanget i en storm af en helt anden slags.

Fra kikset til cool

 

For Elsie Cole føles livet som én stor katastrofe; Hun har ikke det rigtige look. Hun har ikke det rigtige tøj. Hun har ikke engang det rigtige navn. Men så møder Elsie én, der måske kan forandre hendes liv for altid. Vil hendes drømme gå i opfyldelse nu?

 

fra kikset til cool

 

Forbandelsesæsken

Tony arbejder i en tryllebutik. Ikke af den slags, der sælger billige tricks og legetøj, men den ægte vare. Tony er vant til sære kunder, men da en fremmed stjæler en æske fra butikken, bliver han trukket ind i en krig mellem nogle af byens virkelig sære beboere. I en krig mellem to vampyrbander, hvem bliver så sejrsherre? Og vil Tony finde ud af det i ... øh ... levende live?

Gamer

Virtual kombat: Så virkelig, at det gør ondt. Virtual Kombat er verdens mest realistiske computerkampspil. Da Scott udvælges til at være elitegamer, slår han til. Han kæmper sig op gennem graderne for at vinde den store præmie. Men da hans ven Kate forsvinder under en kamp, begynder Scott at spekulere på, om Virtual Kombat er mere end bare et spil ...

Jonas og de magiske fædre

Jonas' mor synes, at Jonas skal have en far. Derfor downloader han sammen med en teenagetroldmand nogle "perfekte" kandidater fra en hjemmeside, der tilbyder magiske fædre 
... Det går ikke helt efter planen ...

 

jonas og de magiske fædre

 

Den største

Han har stjålet min cykel og kalder mig alle mulige navne. Han tror, han kan vinde. Han kommer til at tro om igen. 
Chris Keane er en rod. Og han er på nakken af Ali. Ali må gøre noget og vender sig mod sit store idol for at få idéer ... Muhammad Ali - bokseren over dem alle.

 

Gammel hund, nye tricks

Harvey og hans familie har en meget ubehagelig nabo. Mick er opfarende, uforskammet og racistisk. Hans eneste ven synes at være hans beskidte, ildelugtende hund Nelson. Men Harvey har altid ønsket sig en hund. Så da Mick kommer på hospitalet, er det oplagt, at Harvey skal se efter køteren. I takt med at Harvey lærer Mick bedre at kende, begynder han at spekulere på, om Mick måske gemmer på en helt anden historie ... Men kan en gammel hund virkelig lære nye tricks?

 

 Gammel hund nye tricks læseørn

 

 

Billeder: Copyright forlaget Falchs

 

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
820
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3143
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2173
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
1002
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2971

Antal Besøgende

1814681