Hanna og Emma

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Hanna & Emma

Hanna & Emma er en serie let læste bøger for piger fra 7 år og opefter, skrevet af Bente Bratlund. Hver bog indeholder to korte historier om bedsteveninderne Hanna og Emma. Bøgerne udgives af forlaget Høst & Søn. Køb bøgerne i dag gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden.

Bøger i serien:

1.     Kærestebrev/Lejrtur

Kærestebrev

Før var det altid Hanna og Emma. Nu snakker Emma kun om Anton, og Hanna føler sig udenfor. Hun beslutter sig for, at hun også vil have en kæreste, men hvem fra klassen skal hun vælge? Og hvordan får man overhovedet en dreng til at blive ens kæreste?Lejrtur

Hanna og Emma skal på lejrtur med klassen. Emma har været kærester med Anton, men så slog han op. Og nu er det Liva, han smiler til. Det går helt galt, da værelserne skal fordeles, for pigerne skal bo sammen med Camilla og Liva!

 

KÆRESTEBREV OG LEJRTUR

 

2.    Operation hemmelig/En slange i Paradis

Operation hemmelig

Hannas mor har ingen kæreste. Men en dag får Emma en idé. Mikkels far har heller ingen kæreste, så hvorfor finder de to ikke sammen? Hanna synes, det er mærkeligt, for hun er jo selv kæreste med Mikkel. Men så kommer hun i tanke om, at de jo kan tage på ferie sammen og holde jul sammen, hvis deres forældre også er kærester. Så måske det faktisk er en rigtig god idé?

En slange i paradis

Hanna og Mikkel skal på ferie sammen, fordi Mikkels far er blevet kæreste med Hannas moster. Hanna kan næsten ikke vente. Hun og Mikkel skal bade sammen hver dag. Men så møder Mikkel en dreng, der også er vild med tegneserier, og alle Hannas planer går i vasken!

 

OPERATION HEMMELIG SLANGE

 

3.    Bare venner/En snedig plan

Bare venner

Mikkel slår op med Hanna. Han siger, de stadig kan være venner. Men i skolen er det hele blevet mærkeligt imellem dem. Og en dag finder Hanna Mikkel og Emma sammen i parken. Kan det virkelig passe, at Emma og Mikkel er blevet kærester?

En snedig plan

Emma overhører Liva fra klassen tale grimt om hende og Hanna. Pigerne lægger en plan, der nok skal få Liva ned med nakken. Liva tror, at lækre Noah fra syvende godt kan lide hende, så Hanna og Emma narrer hende til at tro, at Noah gerne vil mødes med hende. Men alt går ikke som planlagt, og måske er hævnen slet ikke så sød?

 

bare venner og en snedig plan

 

4.    Sur citron/Hemmelig gæst

Sur citron.

Hannas mor er kæreste med Martin. Han er sød nok, men han har en datter, der hedder Jill... Og Jill er sur som en citron! Hun er lidt ældre end Hanna, har grønt hår og ring i næsen. Og hun synes ikke, det er en god idé at hendes far har fået en ny kæreste.
Hannas mor vil gerne have, at hun og Emma bliver venner med Jill, men hvordan bliver man venner med en, der er så sur?
Hemmelig gæst
Hanna og Emma får sig en stor overraskelse, da Jill en dag dukker op i byen. Hun er stukket af hjemmefra. Hanna og Emma lover Jill, at de vil hjælpe hende med at gemme sig. Men det skal vise sig, at det ikke er helt nemt at have en hemmelig gæst boende...

 

sur citron og hemmelig gæst

 

5. Fang tyven og På skitur

I ”Fang tyven!” bliver Hanna og Emmas detektivevner sat på prøve. For der er en tyv på spil i klassen. Men hvem kan dog finde på at stjæle?I ”På Skitur” skal Hanna, Emma og Jill skal på skiferie med Hannas mor og Jills far, der er kærester. Amalie fra klassen skal også med, men Hanna bliver i tvivl, om hun i virkeligheden ikke bare gerne vil have Emma helt for sig selv?

 

hannah og emma 5

 

Billeder: copyright Høst & Søn

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
816
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3139
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2166
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
999
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2964

Antal Besøgende

1811144