Hanna & Emma
Hanna & Emma er en serie let læste bøger for piger fra 7 år og opefter, skrevet af Bente Bratlund. Hver bog indeholder to korte historier om bedsteveninderne Hanna og Emma. Bøgerne udgives af forlaget Høst & Søn. Køb bøgerne i dag gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden.
Bøger i serien:
1. Kærestebrev/Lejrtur
Kærestebrev
Før var det altid Hanna og Emma. Nu snakker Emma kun om Anton, og Hanna føler sig udenfor. Hun beslutter sig for, at hun også vil have en kæreste, men hvem fra klassen skal hun vælge? Og hvordan får man overhovedet en dreng til at blive ens kæreste?Lejrtur
Hanna og Emma skal på lejrtur med klassen. Emma har været kærester med Anton, men så slog han op. Og nu er det Liva, han smiler til. Det går helt galt, da værelserne skal fordeles, for pigerne skal bo sammen med Camilla og Liva!
2. Operation hemmelig/En slange i Paradis
Operation hemmelig
Hannas mor har ingen kæreste. Men en dag får Emma en idé. Mikkels far har heller ingen kæreste, så hvorfor finder de to ikke sammen? Hanna synes, det er mærkeligt, for hun er jo selv kæreste med Mikkel. Men så kommer hun i tanke om, at de jo kan tage på ferie sammen og holde jul sammen, hvis deres forældre også er kærester. Så måske det faktisk er en rigtig god idé?
En slange i paradis
Hanna og Mikkel skal på ferie sammen, fordi Mikkels far er blevet kæreste med Hannas moster. Hanna kan næsten ikke vente. Hun og Mikkel skal bade sammen hver dag. Men så møder Mikkel en dreng, der også er vild med tegneserier, og alle Hannas planer går i vasken!
3. Bare venner/En snedig plan
Bare venner
Mikkel slår op med Hanna. Han siger, de stadig kan være venner. Men i skolen er det hele blevet mærkeligt imellem dem. Og en dag finder Hanna Mikkel og Emma sammen i parken. Kan det virkelig passe, at Emma og Mikkel er blevet kærester?
En snedig plan
Emma overhører Liva fra klassen tale grimt om hende og Hanna. Pigerne lægger en plan, der nok skal få Liva ned med nakken. Liva tror, at lækre Noah fra syvende godt kan lide hende, så Hanna og Emma narrer hende til at tro, at Noah gerne vil mødes med hende. Men alt går ikke som planlagt, og måske er hævnen slet ikke så sød?
4. Sur citron/Hemmelig gæst
Sur citron.
Hannas mor er kæreste med Martin. Han er sød nok, men han har en datter, der hedder Jill... Og Jill er sur som en citron! Hun er lidt ældre end Hanna, har grønt hår og ring i næsen. Og hun synes ikke, det er en god idé at hendes far har fået en ny kæreste.
Hannas mor vil gerne have, at hun og Emma bliver venner med Jill, men hvordan bliver man venner med en, der er så sur?
Hemmelig gæst
Hanna og Emma får sig en stor overraskelse, da Jill en dag dukker op i byen. Hun er stukket af hjemmefra. Hanna og Emma lover Jill, at de vil hjælpe hende med at gemme sig. Men det skal vise sig, at det ikke er helt nemt at have en hemmelig gæst boende...
5. Fang tyven og På skitur
I ”Fang tyven!” bliver Hanna og Emmas detektivevner sat på prøve. For der er en tyv på spil i klassen. Men hvem kan dog finde på at stjæle?I ”På Skitur” skal Hanna, Emma og Jill skal på skiferie med Hannas mor og Jills far, der er kærester. Amalie fra klassen skal også med, men Hanna bliver i tvivl, om hun i virkeligheden ikke bare gerne vil have Emma helt for sig selv?
Billeder: copyright Høst & Søn