Frantz

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Frantz er en serie for de 5-9 årige skrevet af Katrine Marie Guldager. Serien udgives af forlaget Carlsen. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden. 

 

Bøger i serien:

Frantz og Kitte

Frantz kan ikke tage sig sammen til at erklære Kitte sin kærlighed. Kammeraten Karl, som kommer fra storbyen, har dog gode råd og score-tips til Frantz. For som Karl siger, så er københavnere lidt foran.

 

frantz og kitte

Frantz bliver helt stille

Frantz bor på en flot, gammel gård langt ude på landet. Normalt er Frantz en glad dreng, der er svær at slå ud, men i dag er Frantz helt stille. Han synes, at alting driller. Han synes, at han er en meget, meget lille dreng.

Frantz og den hemmelige klub

Frantz bor alene med sin gris Leif på en flot, gammel gård langt ude på landet. Hans bedste ven hedder Karl, men en dag leger Karl med Stoffer, den nye dreng i klassen. De har lavet en hemmelig klub, og man kan kun blive medlem, hvis man består optagelsesprøverne. Kan Frantz klare dem? Og vil han?

frantz og den hemmelige klub

Frantz får besøg

Frantz bor på en flot, gammel gård langt ude på landet. Han kan godt lide sin gris, Leif, og han kan godt lide mad. En dag får Frantz besøg af sin nye ven, Karl. Frantz glæder sig og laver en helt masse mad, de kan hygge sig med. Men Karl er ikke særlig sød. Og han kommer alt for sent ....

Frantz kommer op at slås

Frantz er en stor og stærk dreng, som bor på en gård. En dag starter en ny barsk dreng i klassen, og da han hugger Frantz' madkassse bliver der ballade.

 

frantz kommer op at slås

Frantz bliver pilot

Frantz bor på en flot, gammel gård ude på landet. Han kan godt lide sin nabo, Piloten, selvom han er lidt skør. En dag lærer Piloten Frantz at flyve. Man skal bare lukke øjnene, så kan man flyve over hele verden. Frantz lærer at skyde tyske fly ned under anden verdenskrig. Men hans ven, Karl, vil også lære at flyve. Og han vil ikke aflevere Frants' flyvebriller... 

 

Frantz får en cykel

Frantz har fødselsdag og piloten komme med den bedste gave nogensinde; en ny, rød cykel! Frantz tager den med i skole, og alle de andre børn får lov at prøve den, og synes den er så flot. 

Men Karl går rundt og driller ham. Han siger en rød cykel er for piger, og de kommer selvfølgelig op at slås. 
En historie om venskabet mellem de to venner Frantz og Karl, om misundelse og tilgivelse.

 

frantz får en cykel

 

Frantz - verdens bedste venner.

Frantz er tyk, glad og passer sine egne sager. Karl er tynd, vred og driller alle, han kommer i nærheden af.

Og en dag kommer han i nærheden af Frantz, men det skulle han ikke have gjort. For Frantz sætter sig oven på Karl, og sådan en slåskamp er starten på et godt venskab. For selvom de to drenge er temmelig forskellige, har de noget til fælles. En bog med tre historier om slåskampe, piger og stille dage.

 

Samlet udgave med følgende 3 historier: ‘Frantz kommer op at slås’, ‘Frantz og Kitte’ og ‘Frantz bliver helt stille’.

 

Frantz verdens bedste venner

 

Frantz tager på kanotur

Frantz beslutter sig for at tage på kanotur med Karl. Det er den første ferie, han og Karl skal på sammen, så de glæder sig.

Men da Frantz pludselig får hjemve, før de overhovedet er taget af sted, bliver det for meget for Karl, og han tvinger Frantz op i bussen.

Det er en noget beklemt Frantz, der sidder om lejrbålet med Karl. Hvad med alle dyrene på gården? Hvad nu, hvis de begynder at savne ham? Til sidst bliver det for meget for Karl. Og så begynder Frantz og Karl at slås. Som sædvanlig.

 

Frantz tager på kanotur

 

 

Frantz skal til klassefest.

Frantz skal til sin første klassefest hos Charlotte-Sofie. Frantz glæder sig, men hans ven Karl synes, at festen er for pattebørn. Og det får han sagt så mange gange, at han næste ødelægger festen. Især for Charlotte-Sofie. Det finder Frantz sig ikke i, for han har et stort, blødt punkt for alle dem, der har lidt svært ved at forsvare sig selv. Det ender med en slåskamp mellem Frantz og Karl. Bliver festen reddet?

 

frantz skal til klassefest

 

Billeder: Copyright forlaget Carlsen

 

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
816
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3138
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2166
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
999
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2964

Antal Besøgende

1811055