Flachs læs selv er en serie bøger til de 8-10 årige, der gerne selv vil læse, uden at det bliver alt for uoverkommeligt. Bøgerne er på ca. 48 sider og rigt illustrerede. Serien udgives af Flachs forlag. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden.
Bøger i serien:
Aladdin og den magiske lampe
Da Aladdin møder sin mystiske onkel, finder han en magisk lampe. Den ændrer hans liv. For i lampen bor en ånd, som opfylder ønsker. Men er en lampeånd nok, når Aladdins højeste ønske er sultanens datter? Og er Aladdins onkel ikke lidt for mystisk?
Ali Baba og de 40 røvere
Ali Baba har opdaget en vidunderlig hule fuld af skatte. Det er som en drøm! Eller er det et mareridt? for snart får han nok at gøre med sin nysgerrige bror og 40 røvere. Røvernes leder er god til at forklæde sig. Og han vil slå Ali Baba ihjel. Så Ali Baba skal til at passe på ...
Askepot
“Dig? Til bal?” sagde hendes sted-mor. “Det må være din spøg. Du hører til i køkkenet.” Men Askepots gud-mor er en fe og har andre planer. Et slag med trylle- staven - og magien begynder. Askepots liv kommer til at ændre sig for altid.
De tre bukke-bruse
De tre bukke-bruse skulle over floden for at finde mad. “Hvad med den farlige trold?” spurgte den mellemste bukke-bruse. “Det er bare rygter. Der findes ikke trolde,” svarede den ældste bukke-bruse. Men da de nåede floden, kom de til at stå over for et meget virkeligt rygte ...
Drager
Per må narre en drage for at skaffe mad til sine sultne børn. Viktor må lokke to drager til ikke at spise ham. Og Tom har fanget en farlig orm. Den må han komme af med. Hvordan mon det går dem? Læs bogen og find ud af det! .
Hans og bønnestagen
Da Hans sælger familiens ko for fem bønner, bliver hans mor godt sur. Men i løbet af en enkelt nat vokser der en kæmpe bønnestage op. Følg med Hans, når han klatrer op i bønnestagen og opdager en farlig verden oppe over skyerne.
Hans og Grethe
Hans og Grete er alene i den store, mørke skov. De sulter og kan ikke finde hjem. Selv gammelt brød og en ond stedmoder ville være bedre end den uhyggelige skov. Men så får de øje på et hus lavet af slik og kager. Det er næsten for godt til at være sandt.
Historier om ponyer
Tre meget forskellige ponyer traver gennem disse sider. En pony, som er bange for høje lyde, en pony, der altid laver ballade, og en sød. lille shetlandspony. Tilføj tre ryttere, Molly, Sanne og Emma. Så skal vi ud på eventyr!
Hjemsøgte huse
Velkommen til de hjemsøgte huse! Det er ikke sikkert, det bliver en behagelig tur: Dine nakkehår rejser sig, og måske mærker du en pludselig kulde …Hvis du tør, kan du besøge fangekælderen på Gruborg, hjælpe spøgelsesjægerne med at finde spøgelser på Godset Gysely og finde et genfærds store skat på kroen Røvers Hvile.
Jason og det gyldne skind
Jasons onkel har sendt ham ud for at hente det gyldne skind. Jason ved godt, at det bliver svært. Men han havde ikke forestillet sig, at han skulle stå over for tordnende klipper, grusomme fugle og en morderisk konge.
Jorden rundt på 80 dage
Phileas Fogg læste i avisen, at man kunne rejse jorden rundt på kun 80 dage. Men hans venner grinede. “Det kan ikke lade sig gøre!” sagde en af dem. Så Phileas Fogg tog ud for at bevise, at det var muligt.
Kejserens nye klæder
Kejseren var helt vild med tøj. Hans nye klæder skulle være de fineste, han endnu havde haft. Og så var de endda magiske. De var usynlige for alle, der var dumme. Så kejseren var lidt nervøs for, om han selv kunne se dem ...
Nisserne og skomageren
Skomageren og hans kone klarer sig godt, indtil der kommer en sko-sælger til byen. Han stjæler deres kunder. Deres fremtid ser sort ud, men så kommer der to nisser...
Pirater
Sejl ud med de skøreste pirater på De Syv Have! Kan Kim Kanon komme af med sin dumme papegøje? Kan Molly Makrel slippe ud af kaptajn Klaps kløer? Og hvordan er det lige Søren Sild skal finde den mystiske pirat, Masken? Hop om bord og find ud af det!
Prinsessen og frøen
Prinsesse Vera vil ikke giftes med prins Peter. Han lugter! Hun håber, der kommer en smuk prins og redder hende. I stedet kommer der en slimet frø - men måske er frøen ikke helt så slem, som den ser ud!
Prinsessen på ærten
Prins Peter vil giftes med en rigtig prinsesse, men de er ikke lette at finde. Alt kan dog lade sig gøre, når man får hjælp af en fætter, en heks og en ært ...
Rapunzel
Som barn bliver Rapunzel kidnappet af en ond heks, og i mange år holdes hun fanget i et tårn. Hun tror, at alt håb er ude ... indtil en smuk prins kommer for at redde hende. Men heksen er mere snu, end de tror. Vil det nogen sinde lykkes Rapunzel at flygte?
Robinson Crusoe
Da Robinson Crusoe strandede på en øde ø, ville han aldrig have troet, han skulle tilbringe de næste 35 år der. Dette er den utrolige historie om, hvordan han overlevede.
Rumleskaft
Møllerens datter, Anna, drømmer om at blive dronning. Men først skal hun spinde hø til guld. En nat kommer der en mystisk lille mand. Han lover at hjælpe hende ... men hvad vil han have til gengæld?
Sinbad Søfareren
Sinbad er vild med at rejse. Han er kun rigtig glad, når han er på havet - selv om det altid går galt. Han overlever blandt andet en stærk storm, en hval og en grådig kæmpe. Men er hans held ved at slippe op?
Snehvide og de syv dværge
Hver dag kiggede den onde dronning sig i spejlet og spurgte:” Lille spejl på væggen der, hvem er smukkest i verden her?” Og hver dag svarede spejlet: “Det er du.” Men en dag svarede spejlet i stedet: “Det er Snehvide!” Det kunne dronningen ikke holde ud. Hun besluttede, at Snehvide skulle dø.
Troldmandens lærling
Max er i lære som troldmand og kan ikke vente med at komme til at trylle. Da han en dag er alene hjemme, forsøger han sig. Og alt går godt ... lige til han finder ud af, at han ikke kan stoppe det igen. Nu har han store problemer ...
Troldmænd
Tre magiske historier om tre meget forskellige troldmænd: En er venlig, en er klog, og en kan mere magi end de to andre tilsammen!
Uhyrer
Hvad gør man, hvis der bor et uhyre under sengen? Eller hvis man møder et iskoldt uhyre i bjergene? Og kan man overhovedet slippe ud af et slimet uhyres grønne fang-arme? Alt det kan du læse lige her!
Æsops fabler
Ræve, storke og tørstige krager er med i denne samling af Æsops fabler. Du kender måske historien om haren og skildpadden. Men har du også hørt den om musen og løven?
Gullivers rejser
Gulliver sejler på eventyr og kommer til et forunderligt land. Han har aldrig mødt nogen som folkene i Lilleputland. Men folkene i Lilleputland har heller aldrig mødt nogen som Gulliver ...
Canterville spøgelset
Canterville-spøgelset er ikke glad for, at familien Otis flytter ind på hans slot, men han er ret sikker på, at han hurtigt kan slippe af med dem igen. Hans raslende lænker og natlige optræden som hovedløs jarl har aldrig tidligere slået fejl. Men familien Otis er ikke spor bange for spøgelser, og de er mindst lige så opsatte på at slippe af med Canterville-spøgelset.
Heidi
Heidi er glad for at bo hos sin bedstefar højt oppe i bjergene. Men en dag kommer hendes tante og slæber hende med til storbyen. “Jeg vil aldrig glemme bedstefar,” lover Heidi sig selv. “En dag vil jeg vende tilbage til ham.”
Tyvens morgenmad
Alfred er tyv. Efter en lang nats hårdt arbejde kan han lide et godt måltid mad. Men en dag kommer han hjem og finderalle skabe tomme. Der er nogen, der har stjålet hans morgen-mad!
Vinden i piletræerne
Mød Muldvarp, Rotte, Grævling og Tudse og læs om deres liv ved floden - om deres udflugter og eventyr - og om at redde en ven i nøden.
Pinocchio
“Du kan kun blive en rigtig dreng, hvis du er en god dreng,” advarer den kloge fårekylling. Men selv om Pinocchio gør, hvad han kan, kommer han hele tiden i knibe. Er han dømt til at være en trædukke for evigt?
Ulvehunden
Jack Londons klassiske fortælling om Hvidtand, som er en blanding af ulv og hund, tager læseren med på ulvehundens bevægende rejse fra hvalp til slædehund og til kamphund. I barske omgivelser og med brutale ejere er hver dag en kamp for at overleve.
Anne fra Grønnebakken
Dette er historien om den ukuelige, forældreløse, rødhårede Anne. Fra den dag hun uventet kommer til Grønnebakken, bliver livet dér aldrig det samme igen.
Skatteøen
Hop om bord på Hispaniola! Kahytsdrengen Jim Hawkins tager på skattejagt. Men der er mytteri i luften. Jim må overliste den snedige pirat Long John Silver, hvis han skal overleve.
Pirateventyr
Hvordan vil kaptajn Sabel undslippe fra fangehullerne på Dødningeøen? Hvem bliver årets pirat? Og hvad er kahytsdrengens hemmelighed? Læs de tre skumsprøjtende historier om skibe, hajer og luskeri på de syv have og find ud af det.
Robin Hood
Da Muchs far bliver arresteret af den onde sherif af Nottingham, søger Much hjælp hos den berømte fredløse, Robin Hood. Sammen kaster de sig ud i en dristig redningsaktion ...
Robin Hoods eventyr
Den onde sherif af Nottingham er rig nok til at blive konge. Kun én mand kan stoppe ham - den modige, fredløse Robin Hood. Kan Robin bryde ind på sheriffens slot og stjæle hans strålende skat?
Alice i eventyrland
En helt almindelig dag bliver meget ualmindelig, da Alice følger efter den hvide kanin. Hun kravler ned i et kaninhul og befinder sig pludselig i Eventyrland. Her møder hun det ene sære væsen efter det andet.
Hamlet
Da en spøgelsesagtig skikkelse viser sig for prins Hamlet, opdager han den frygtelige sandhed om sin fars død. Hans søgen efter hævn fører ham ind i en verden af kaos, vanvid og mord.
Fyrtøjet
Per kan ikke tro sit eget held, da en heks fører ham til en hule fuld af skatte. Men kan et gammelt fyrtøj vise sig at give ham endnu større glæder?
Billeder: Copyright Flachs forlag