Flachs læs selv

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Flachs læs selv

Flachs læs selv er en serie bøger til de 8-10 årige, der gerne selv vil læse, uden at det bliver alt for uoverkommeligt. Bøgerne er på ca. 48 sider og rigt illustrerede. Serien udgives af Flachs forlag. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden.  

 

Bøger i serien:

Aladdin og den magiske lampe

Da Aladdin møder sin mystiske onkel, finder han en magisk lampe. Den ændrer hans liv. For i lampen bor en ånd, som opfylder ønsker. Men er en lampeånd nok, når Aladdins højeste ønske er sultanens datter? Og er Aladdins onkel ikke lidt for mystisk?

Ali Baba og de 40 røvere

Ali Baba har opdaget en vidunderlig hule fuld af skatte. Det er som en drøm! Eller er det et mareridt? for snart får han nok at gøre med sin nysgerrige bror og 40 røvere. Røvernes leder er god til at forklæde sig. Og han vil slå Ali Baba ihjel. Så Ali Baba skal til at passe på ...

Askepot

“Dig? Til bal?” sagde hendes sted-mor. “Det må være din spøg. Du hører til i køkkenet.” Men Askepots gud-mor er en fe og har andre planer. Et slag med trylle- staven - og magien begynder. Askepots liv kommer til at ændre sig for altid.

 

flachs læs selv 1

 

De tre bukke-bruse

De tre bukke-bruse skulle over floden for at finde mad. “Hvad med den farlige trold?” spurgte den mellemste bukke-bruse. “Det er bare rygter. Der findes ikke trolde,” svarede den ældste bukke-bruse. Men da de nåede floden, kom de til at stå over for et meget virkeligt rygte ...

Drager

Per må narre en drage for at skaffe mad til sine sultne børn. Viktor må lokke to drager til ikke at spise ham. Og Tom har fanget en farlig orm. Den må han komme af med. Hvordan mon det går dem? Læs bogen og find ud af det! .

Hans og bønnestagen

Da Hans sælger familiens ko for fem bønner, bliver hans mor godt sur. Men i løbet af en enkelt nat vokser der en kæmpe bønnestage op. Følg med Hans, når han klatrer op i bønnestagen og opdager en farlig verden oppe over skyerne.

 

flachs læs selv 2

 

Hans og Grethe

Hans og Grete er alene i den store, mørke skov. De sulter og kan ikke finde hjem. Selv gammelt brød og en ond stedmoder ville være bedre end den uhyggelige skov. Men så får de øje på et hus lavet af slik og kager. Det er næsten for godt til at være sandt.

Historier om ponyer

Tre meget forskellige ponyer traver gennem disse sider. En pony, som er bange for høje lyde, en pony, der altid laver ballade, og en sød. lille shetlandspony. Tilføj tre ryttere, Molly, Sanne og Emma. Så skal vi ud på eventyr!

Hjemsøgte huse

Velkommen til de hjemsøgte huse! Det er ikke sikkert, det bliver en behagelig tur: Dine nakkehår rejser sig, og måske mærker du en pludselig kulde …Hvis du tør, kan du besøge fangekælderen på Gruborg, hjælpe spøgelsesjægerne med at finde spøgelser på Godset Gysely og finde et genfærds store skat på kroen Røvers Hvile.

 

flachs læs selv 3

 

Jason og det gyldne skind

Jasons onkel har sendt ham ud for at hente det gyldne skind. Jason ved godt, at det bliver svært. Men han havde ikke forestillet sig, at han skulle stå over for tordnende klipper, grusomme fugle og en morderisk konge.

Jorden rundt på 80 dage

Phileas Fogg læste i avisen, at man kunne rejse jorden rundt på kun 80 dage. Men hans venner grinede. “Det kan ikke lade sig gøre!” sagde en af dem. Så Phileas Fogg tog ud for at bevise, at det var muligt.

Kejserens nye klæder

Kejseren var helt vild med tøj. Hans nye klæder skulle være de fineste, han endnu havde haft. Og så var de endda magiske. De var usynlige for alle, der var dumme. Så kejseren var lidt nervøs for, om han selv kunne se dem ...

Nisserne og skomageren

Skomageren og hans kone klarer sig godt, indtil der kommer en sko-sælger til byen. Han stjæler deres kunder. Deres fremtid ser sort ud, men så kommer der to nisser...

Pirater

Sejl ud med de skøreste pirater på De Syv Have! Kan Kim Kanon komme af med sin dumme papegøje? Kan Molly Makrel slippe ud af kaptajn Klaps kløer? Og hvordan er det lige Søren Sild skal finde den mystiske pirat, Masken? Hop om bord og find ud af det!

Prinsessen og frøen

Prinsesse Vera vil ikke giftes med prins Peter. Han lugter! Hun håber, der kommer en smuk prins og redder hende. I stedet kommer der en slimet frø - men måske er frøen ikke helt så slem, som den ser ud!

 

flachs læs selv 4

 

Prinsessen på ærten

Prins Peter vil giftes med en rigtig prinsesse, men de er ikke lette at finde. Alt kan dog lade sig gøre, når man får hjælp af en fætter, en heks og en ært ...

Rapunzel

Som barn bliver Rapunzel kidnappet af en ond heks, og i mange år holdes hun fanget i et tårn. Hun tror, at alt håb er ude ... indtil en smuk prins kommer for at redde hende. Men heksen er mere snu, end de tror. Vil det nogen sinde lykkes Rapunzel at flygte?

Robinson Crusoe

Da Robinson Crusoe strandede på en øde ø, ville han aldrig have troet, han skulle tilbringe de næste 35 år der. Dette er den utrolige historie om, hvordan han overlevede.

Rumleskaft

Møllerens datter, Anna, drømmer om at blive dronning. Men først skal hun spinde hø til guld. En nat kommer der en mystisk lille mand. Han lover at hjælpe hende ... men hvad vil han have til gengæld?

 

flachs læs selv 5

 

Sinbad Søfareren

Sinbad er vild med at rejse. Han er kun rigtig glad, når han er på havet - selv om det altid går galt. Han overlever blandt andet en stærk storm, en hval og en grådig kæmpe. Men er hans held ved at slippe op?

Snehvide og de syv dværge

Hver dag kiggede den onde dronning sig i spejlet og spurgte:” Lille spejl på væggen der, hvem er smukkest i verden her?” Og hver dag svarede spejlet: “Det er du.” Men en dag svarede spejlet i stedet: “Det er Snehvide!” Det kunne dronningen ikke holde ud. Hun besluttede, at Snehvide skulle dø.

Troldmandens lærling

Max er i lære som troldmand og kan ikke vente med at komme til at trylle. Da han en dag er alene hjemme, forsøger han sig. Og alt går godt ... lige til han finder ud af, at han ikke kan stoppe det igen. Nu har han store problemer ...

Troldmænd

Tre magiske historier om tre meget forskellige troldmænd: En er venlig, en er klog, og en kan mere magi end de to andre tilsammen!

 

flachs læs selv 6

 

Uhyrer

Hvad gør man, hvis der bor et uhyre under sengen? Eller hvis man møder et iskoldt uhyre i bjergene? Og kan man overhovedet slippe ud af et slimet uhyres grønne fang-arme? Alt det kan du læse lige her!

Æsops fabler

Ræve, storke og tørstige krager er med i denne samling af Æsops fabler. Du kender måske historien om haren og skildpadden. Men har du også hørt den om musen og løven?

Gullivers rejser

Gulliver sejler på eventyr og kommer til et forunderligt land. Han har aldrig mødt nogen som folkene i Lilleputland. Men folkene i Lilleputland har heller aldrig mødt nogen som Gulliver ...

Canterville spøgelset

Canterville-spøgelset er ikke glad for, at familien Otis flytter ind på hans slot, men han er ret sikker på, at han hurtigt kan slippe af med dem igen. Hans raslende lænker og natlige optræden som hovedløs jarl har aldrig tidligere slået fejl. Men familien Otis er ikke spor bange for spøgelser, og de er mindst lige så opsatte på at slippe af med Canterville-spøgelset.

 

canterville spøgelset

 

Heidi

Heidi er glad for at bo hos sin bedstefar højt oppe i bjergene. Men en dag kommer hendes tante og slæber hende med til storbyen. “Jeg vil aldrig glemme bedstefar,” lover Heidi sig selv. “En dag vil jeg vende tilbage til ham.”

Tyvens morgenmad

Alfred er tyv. Efter en lang nats hårdt arbejde kan han lide et godt måltid mad. Men en dag kommer han hjem og finderalle skabe tomme. Der er nogen, der har stjålet hans morgen-mad!

 

tyvens morgenmad 

 

Vinden i piletræerne

Mød Muldvarp, Rotte, Grævling og Tudse og læs om deres liv ved floden - om deres udflugter og eventyr - og om at redde en ven i nøden.

Pinocchio

“Du kan kun blive en rigtig dreng, hvis du er en god dreng,” advarer den kloge fårekylling. Men selv om Pinocchio gør, hvad han kan, kommer han hele tiden i knibe. Er han dømt til at være en trædukke for evigt?

Ulvehunden

Jack Londons klassiske fortælling om Hvidtand, som er en blanding af ulv og hund, tager læseren med på ulvehundens bevægende rejse fra hvalp til slædehund og til kamphund. I barske omgivelser og med brutale ejere er hver dag en kamp for at overleve. 

Anne fra Grønnebakken

Dette er historien om den ukuelige, forældreløse, rødhårede Anne. Fra den dag hun uventet kommer til Grønnebakken, bliver livet dér aldrig det samme igen.

Skatteøen

Hop om bord på Hispaniola! Kahytsdrengen Jim Hawkins tager på skattejagt. Men der er mytteri i luften. Jim må overliste den snedige pirat Long John Silver, hvis han skal overleve.

 

skatteøen flachs læs selv

 

Pirateventyr

Hvordan vil kaptajn Sabel undslippe fra fangehullerne på Dødningeøen? Hvem bliver årets pirat? Og hvad er kahytsdrengens hemmelighed? Læs de tre skumsprøjtende historier om skibe, hajer og luskeri på de syv have og find ud af det.

Robin Hood

Da Muchs far bliver arresteret af den onde sherif af Nottingham, søger Much hjælp hos den berømte fredløse, Robin Hood. Sammen kaster de sig ud i en dristig redningsaktion ... 

 

robin hood flachs læs selv

 

Robin Hoods eventyr

Den onde sherif af Nottingham er rig nok til at blive konge. Kun én mand kan stoppe ham - den modige, fredløse Robin Hood. Kan Robin bryde ind på sheriffens slot og stjæle hans strålende skat?

 

Robin Hoods eventyr flachs læs selv

 

Alice i eventyrland

En helt almindelig dag bliver meget ualmindelig, da Alice følger efter den hvide kanin. Hun kravler ned i et kaninhul og befinder sig pludselig i Eventyrland. Her møder hun det ene sære væsen efter det andet.

 

flachs læs selv alice i eventyrland

 

Hamlet

Da en spøgelsesagtig skikkelse viser sig for prins Hamlet, opdager han den frygtelige sandhed om sin fars død. Hans søgen efter hævn fører ham ind i en verden af kaos, vanvid og mord.

 

Flachs læs selv hamlet

Fyrtøjet

Per kan ikke tro sit eget held, da en heks fører ham til en hule fuld af skatte. Men kan et gammelt fyrtøj vise sig at give ham endnu større glæder?

 

Fyrtøjet

Billeder: Copyright Flachs forlag

 

 

 

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
816
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3138
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2166
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
999
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2964

Antal Besøgende

1810700