Flachs første læsning

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Flachs første læsning

Flachs første læsning er en serie bøger til de 7-8 årige begynderlæsere i 1. - 3. klasse. Hver bog i serien er på 48 sider med en letlæselig tekst og humoristiske billeder, der gør det nemt at følge historien. Bøgerne udgives af Flachs forlag. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden. 

 

Bøger i serien:

Benny bange-buks

Benny Bange-buks er en kat, som er bange for alt muligt. Så et mørkt hus fuldt af sære lyde er det sidste sted, han har lyst til at være. Men Benny Bange-buks bliver nødt til at tage sig sammen.

Den enorme roe

“Nu er den roe klar,” siger bonden en morgen. Men han kan ikke få den op af jorden. Snart har han en hel hale af hjælpere. Men roen vil ikke give slip. Hvor stor er den roe mon?

 

flachs første 1

 

Den grimme ælling

“Ingen kan lide mig,” sagde den grimme ælling. “Jeg er for grim!” Og så tog den alene af sted ud i den store verden.

Den lille røde høne

Den lille røde høne finder nogle korn i jorden. Men hvem vil hjælpe hende med at så dem? ”Ikke mig!” siger hendes tre bedste venner. Har de så fortjent at få en belønning til slut?

Den magiske gryde

Hanne er altid sulten. Men en dag får hun en magisk gryde. Den bliver dog stjålet fra hende. Hvad mon der sker?

flachs første 3

Gåsen der lagde guldæg

Tom og Lena er fattige, men glade. En dag har deres lille hvide gås lagt et æg af guld. Hver morgen finder de et nyt guld-æg. De bliver rigere og rigere - men hvad sker der, når et guld-æg om dagen ikke længere er nok?

Guldgåsen

Hans er hverken stærk eller køn, men han er flink. En dag er han flink over for en gammel mand, og manden giver Hans en flot gave - en guldgås

Guldlok og de tre bjørne

Guldlok ser så sød ud. Men hun er ikke sød. Hun er slem! Hun vil helst lave noget slemt hver dag. Men så en dag …

Honningkagemanden

En lille gammel kone bager en honningkage-mand. Men da hun åbner ovnen, stikker han af. Snart er alle på jagt efter ham. Tror du, han bliver fanget?

 

flachs første 4

 

Kylle Rylle

“Himlen falder ned!” råber Kylle Rylle. Og snart er alle gårdens dyr på vej for at advare kongen. Selv den snu Ræve Bæve vil hjælpe. Eller vil han ...?

Landmusen og Bymusen

Bo By-mus elsker luksus. Nu vil han besøge sin fætter på landet. Og sikke en overraskelse han får!

Musens bryllup

Far mus vil gifte sin datter bort til den bedste i verden. Han skal være mægtig og stærk. Men frøken mus har sin egen mening i dette muntre japanske eventyr.

Pandekagen der stak af

Syv sultne unger skal have pande-kage til morgen-mad. Men den hopper ud af panden og stikker af. Kan pandekagen slippe fra moren og børnene, hunden, haren, anden, katten, geden, ræven og den snedige gris?

Prinsesse Pia og ponyen

“Prinsesser må ikke ride,” sagde kongen vredt. “Aldrig!” Men prinsesse Pia elskede at ride, så hun sneg sig alligevel med til pony-løbet.

 

flachs første 5

 

Rødhætte og ulven

“Husk vores regler i skoven,” sagde Rødhættes mor. “Følg stien og tal aldrig med ulve!” Men Rødhætte glemmer alt om disse regler, da hun møder ulven.

Stadsmusikanterne fra Bremen

Det er farligt at bo på gården. Så æslet, hunden, katten og hanen rejser væk. De vil til Bremen for at spille musik. Men undervejs møder de en flok røvere.

Søren og piraterne

Søren Sild er sulten, meget sulten; men hans fiske-tur går skidt. Først synker båden, så bliver han fanget på et pirat-skib. Kan Søren nå at flygte, inden han bliver tvunget til at gå planken ud?

 

flachs første 6

 

Ulven kommer!

Hver eneste dag går Peter på engen og passer får. Han er alene hele dagen, og han keder sig. Hvad kan han mon gøre for at skabe lidt spænding?

Baba Yaga den flyvende heks

I dette russiske folke-eventyr flyver Baba Yaga gennem skoven i sin gryde. Hendes hår er fedtet. Hun er fuld af vorter. Og hendes næse når helt ned til hagen. Og stakkels Tasja er blevet sendt ud i skoven for at finde hende ...

Det gyldne tæppe

Hvem vil ikke gerne giftes med en prins? I dette eventyr fra Armenien møder vi hyrdens datter Ani, der ikke vil - i hvert fald ikke før prinsen har lært at lave noget nyttigt.

 

det gyldne tæppe

 

Nattergalen

Kejseren af Kina elskede at høre den lille brune nattergal synge. Men en dag fik han en gave - en sangfugl, der var lavet af guld og rubiner. Kejseren blev meget glad og glemte helt den lille brun fugl. Hvad skete der med den?

Askepot

Stakkels Askepot skal slide og slæbe for sine stedsøstre. Hendes onde stedmor vil ikke lade hende gå til bal hos kongen. Men så kommer Askepots fe-gudmor, og alt bliver forandret...

flachs første askepot

Det magiske ønskeben

Hvad ville du gøre med et magisk ønske-ben? Anne bliver meget glad, da hun får et til sin fødselsdag. Men hun kan kun bruge det én gang. I denne søde genfortælling af et Charles Dickens’ eventyr kan du læse, hvad hun bruger sit eneste ønske til.

Tin-soldaten

Tom bliver glad, da han får en æske tin-soldater til sin fødselsdag. Men han ved ikke, at de bliver levende, når han er faldet i søvn! Det varer dog ikke længe, før en af soldaterne får store problemer. Det kan du læse om i denne gendigtning af H.C. Andersens eventyr om den standhaftige tin-soldat.

 

tinsoldaten flachs første læsning

  

Gåsepigen

Rose ligner en almindelig gåse-pige - men hun er en rigtig prinsesse. Tør hun fortælle sandheden, så hun kan blive gift med prinsen? Det kan du læse om i denne flot illustrerede genfortælling af det gamle eventyr.

Tommeliden

En bonde og hans kone vil så gerne have en søn. "Selv hvis han ikke er større end en tommel-tot!" De regner ikke med, at de får deres ønske opfyldt, og de regner slet ikke med, at deres lille søn bliver en tapper ridder ... 

 

flachs første læsning tommeliden

 

Androkles og løven

Det er hårdt at være slave i det gamle Rom. Androkles flygter ud i skoven - her møder han en farlig løve. Men måske kan løven og den flygtede slave hjælpe hinanden?

 

androkles og løven flachs første læsning

 

Snehvide og de syv dværge

Lille spejl på væggen dér, hvem er smukkest i landet her? Hver dag stiller dronningen dette spørgsmål til sit spejl. Men en dag får hun et svar, hun ikke kan lide, og Snehvide må flygte for livet. Alt synes tabt, men så møder hun ikke én, men syv redningsmænd.

Kloge Tom og kæmperne

En dag slår Tom syv fluer ihjel i sit køkken. Og det næste, der sker, er, at han kommer i kamp med en flok kæmper. Hvordan mon han klarer fjender, der er så meget større end fluer?

kloge tom og kæmperne

 

 

Historien om Jesus-barnet

Følg Josef og Maria på deres rejse til Betlehem i denne letlæste genfortælling af juleevangeliet.

 

 

 

Billeder: Copyright forlaget Flachs

 

 

 

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
816
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3139
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2166
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
999
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2964

Antal Besøgende

1811119