Flachs allerførste læsning

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                           orangecdon                    

Flachs allerførste læsning

Flachs allerførste læsning

 

Flachs allerførste læsning er en serie meget lette historier, korte og overkommelige. Sproget er præget af korte, enkelte sætninger og mange gentagelser. Bøgernes billeder gør historien lettere at for stå. Bøgerne afsluttes med nogle små opgaver, der repeterer nogle af bogens vigtigste ord. Serien udgives af Flachs forlag og henvender sig til begynderlæserne i 0. og 1. klasse. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden. 

 

flachs allerførste 1

 

Bøger i serien:

Ånden i flasken

En fattig fisker finder en flaske med en ånd i - en stor, ond og sulten ånd. Hvordan klarer fiskeren det?

Bror Kanin i brønden

Da Bror Kanin gemmer sig for Bror Ræv, er det ved at gå galt for ham. Men Bror Kanin er snedig.

flachs allerførste 2

Bror Kanin og brombærbusken

Bror Kanin og Bror Ræv er altid uvenner. Nu tror Bror Ræv, at han har fundet ud af, hvordan han får fanget Bror Kanin. Men Bror Kanin er snedig.

De tre ønsker

Hvad ville du ønske dig, hvis du fik tre ønsker? I denne historie finder Per og Pia ud af, at det er bedst at tænke sig godt om.

Den kloge kanin og løven

Skovens store løve vil æde de andre dyr. Kan den kloge kanin narre løven og redde sine venner?.

 

flachs allerførste 3

 

Den kloge kanin og ulvene

Her er en historie om fem sultne ulve og en kanin. Heldigvis er kaninen klog og har en plan ...

Den lille giraf

Den lille giraf og hans bedste ven næsehornet er meget, meget sultne... Men så sker der noget...

Konen med æggene

Ulla vil købe sig en høne og sælge de æg, den lægger. Hun har en god fantasi og drømmer om alle de ting, hun snart kan købe ... men så sker der noget!

Kong Æsel-ører

Shh! Kongen holder noget skjult. Jeg tør kun hviske det. "Han har æselører."

Myren og græshoppen

Morten Myre og Gert Græs-hoppe er ikke enige om, hvordan sommeren skal gå. Hvem af dem har ret, når det bliver vinter?

 

flachs allerførste 4

 

Ræven og kragen

Ræv er altid sulten. En dag ser han Krage. Den har en lækker ost i næbbet. Kan ræv lokke osten fra Krage?

Ræven og storken

Ræv og Stork er venner, men Ræv kan ikke lade være med at drille. Han driller også Stork, da hun kommer på besøg for at spise suppe.

Solen og vinden

Solen og vinden kæmper. Hvem er stærkest? De skal få en mand til at tage jakken af. Vinden puster og puster. Men det lykkes ikke. Så er det solens tur -.

Suppestenen

“Jeg kan koge suppe på en sten,” siger manden. Den gamle kone tror ikke på ham. Gør du?

 

flachs allerførste 5

 

Ønskefisken

Ib fanger fisk hver dag. men en dag sker der noget særligt

Kanins historie

Kanin har et problem - hans hus er for lille. Hvad skal han gøre? Denne genfortælling af et gammelt folkeeventyr har en letlæst tekst, og bogen afsluttes med nogle sjove opgaver.

Anansi trækker torv

Anansi er konge, men han er også kun en edderkop - så er han virkelig stærkere end både elefanten og næsehornet, når de trækker tov?
Denne genfortælling af et afrikansk folkeeventyr er meget let at læse. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, som knytter sig til historien.

anansi trækker torv

Den grådige hund

Hunden Rollo er sulten - han vil have et lækkert ben. Men er ét ben nok? Denne genfortælling af Æsops gamle fabel er letlæst. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, der kan løses efter læsning af historien.

Kong Midas og guldet

Kong Midas elsker guld - men han er for grådig, og det giver ham problemer. Denne genfortælling af den gamle græske myte er letlæst. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, der kan løses efter læsning af historien.

 

 

kong midas

Krølle sidder fast

Det er spisetid på Æble-gården. Krølle får ingen mad, så han må selv sørge for at skaffe sig noget. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, som knytter sig til historien.

 

Krølle sidder fast - flachs allerførste læsning

 

 

 

 

 

 

 

Glæd en du kender med en boggave!

Køb en eller flere bøger i serien i dag via vores samarbejdspartner

 

                             orangecdon                    

Menu

Seneste Opdateret

Vaiana   Vaiana er en ny animationsfilm fra Disney. Filmen får dansk biografpremiere...
816
Skønheden og udyret er oprindeligt et gammelt fransk folke-eventyr, men blev udødeliggjort af...
3139
Er du til dejligt skøre børnebøger, som kan læses på under en time? Så er serien Kaptajn...
2166
Find Dory er en animationsfilm fra Disney Pixar. Filmen har dansk biografpremiere den 25....
999
Aben, Peter Pedal, er hovedpersonen i en serie børnebøger skrevet af parret H. A. og...
2964

Antal Besøgende

1811101