Flachs allerførste læsning
Flachs allerførste læsning er en serie meget lette historier, korte og overkommelige. Sproget er præget af korte, enkelte sætninger og mange gentagelser. Bøgernes billeder gør historien lettere at for stå. Bøgerne afsluttes med nogle små opgaver, der repeterer nogle af bogens vigtigste ord. Serien udgives af Flachs forlag og henvender sig til begynderlæserne i 0. og 1. klasse. Køb dem gennem vores samarbejdspartnere via linket øverst og nederst på siden.
Bøger i serien:
Ånden i flasken
En fattig fisker finder en flaske med en ånd i - en stor, ond og sulten ånd. Hvordan klarer fiskeren det?
Bror Kanin i brønden
Da Bror Kanin gemmer sig for Bror Ræv, er det ved at gå galt for ham. Men Bror Kanin er snedig.
Bror Kanin og brombærbusken
Bror Kanin og Bror Ræv er altid uvenner. Nu tror Bror Ræv, at han har fundet ud af, hvordan han får fanget Bror Kanin. Men Bror Kanin er snedig.
De tre ønsker
Hvad ville du ønske dig, hvis du fik tre ønsker? I denne historie finder Per og Pia ud af, at det er bedst at tænke sig godt om.
Den kloge kanin og løven
Skovens store løve vil æde de andre dyr. Kan den kloge kanin narre løven og redde sine venner?.
Den kloge kanin og ulvene
Her er en historie om fem sultne ulve og en kanin. Heldigvis er kaninen klog og har en plan ...
Den lille giraf
Den lille giraf og hans bedste ven næsehornet er meget, meget sultne... Men så sker der noget...
Konen med æggene
Ulla vil købe sig en høne og sælge de æg, den lægger. Hun har en god fantasi og drømmer om alle de ting, hun snart kan købe ... men så sker der noget!
Kong Æsel-ører
Shh! Kongen holder noget skjult. Jeg tør kun hviske det. "Han har æselører."
Myren og græshoppen
Morten Myre og Gert Græs-hoppe er ikke enige om, hvordan sommeren skal gå. Hvem af dem har ret, når det bliver vinter?
Ræven og kragen
Ræv er altid sulten. En dag ser han Krage. Den har en lækker ost i næbbet. Kan ræv lokke osten fra Krage?
Ræven og storken
Ræv og Stork er venner, men Ræv kan ikke lade være med at drille. Han driller også Stork, da hun kommer på besøg for at spise suppe.
Solen og vinden
Solen og vinden kæmper. Hvem er stærkest? De skal få en mand til at tage jakken af. Vinden puster og puster. Men det lykkes ikke. Så er det solens tur -.
Suppestenen
“Jeg kan koge suppe på en sten,” siger manden. Den gamle kone tror ikke på ham. Gør du?
Ønskefisken
Ib fanger fisk hver dag. men en dag sker der noget særligt
Kanins historie
Kanin har et problem - hans hus er for lille. Hvad skal han gøre? Denne genfortælling af et gammelt folkeeventyr har en letlæst tekst, og bogen afsluttes med nogle sjove opgaver.
Anansi trækker torv
Anansi er konge, men han er også kun en edderkop - så er han virkelig stærkere end både elefanten og næsehornet, når de trækker tov?
Denne genfortælling af et afrikansk folkeeventyr er meget let at læse. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, som knytter sig til historien.
Den grådige hund
Hunden Rollo er sulten - han vil have et lækkert ben. Men er ét ben nok? Denne genfortælling af Æsops gamle fabel er letlæst. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, der kan løses efter læsning af historien.
Kong Midas og guldet
Kong Midas elsker guld - men han er for grådig, og det giver ham problemer. Denne genfortælling af den gamle græske myte er letlæst. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, der kan løses efter læsning af historien.
Krølle sidder fast
Det er spisetid på Æble-gården. Krølle får ingen mad, så han må selv sørge for at skaffe sig noget. Bagest i bogen er der nogle sjove opgaver, som knytter sig til historien.