Carlsens De små stribede
De små stribede er en serie bøger for begynderlæserne i alderen 5-9 år. Der er to niveauer i serien.
Zebra-niveauet , hvor Zebraen markerer den nemmere ende af serien med lix 5 til dem, der lige har lært lydene og skal til at prøve kræfter med sammenhængende tekster.
Tiger-niveauet , hvor tigeren markerer den svære ende af serien med lix 8-12 for de børn, der kan læsere længere ord og tekster.
Bøgerne udgives af Carlsens forlag. Køb dem i dag og glæd en du kender. Brug linket ovenfor, så støtter du også Børneleg.dk økonomisk
Bøger i serien:
Sille går sin vej.
Sille skal i biografen med sin mor. Hun glæder sig. Men så skal mor til møde, og Silles søster Lisa skal passe Sille.
Lisa snakker bare i telefon hele tiden. Så kan det også være lige meget, tænker Sille. Hun går sin vej. Ud i mørket, helt alene ...
Sille og tante Carla.
Sille vil hjem til sin ven, Malte. Men mor siger nej, for i dag kommer tante Carla. Hun er en fin dame, siger mor. Sille er meget spændt.
Men Carla er ikke spor fin og hun snakker hele tiden! Tænk, hvis Carla vil sove hos dem i nat? Åh nej!, tænker Sille. Men så får hun en ide ...
Vaks er væk
De fire venner Ida, Li, Ali og Noa er ude på en lille udflugt, og de har taget Idas hund med, Vax. De hygger og spiser mad, men pluselig er Vax forsvundet, og da de finder blodspor i græsset, bliver de meget forskrækkede! Mon det er Vax, der er i knibe? Og kan de finde ham i tide?
En god ven
Ali og Noa er venner og kan som regel godt enes. Men en dag går det galt, da de er nede ved den lille soppesø, og Ali har sin nye, flotte båd med. Noa vil også låne den, men det er Ali ikke meget for ... og værst er det, da båden går i stykker!
Saga på rideskole
I Saga på rideskole begynder Saga at gå til ridning. Max er bange for heste og tør ikke være med på rideskolen. Saga driller ham, men må selv sande, at den første ridetur er voldsom. Hun bliver selv bange og må undskylde over for Max til sidst.
Saga og Moses
I Saga og Moses kommer cirkus til byen. Mor har desværre ikke penge til en cirkusbillet til Saga, som er sur over, at Max og de andre børn skal i cirkus uden hende. Heldigvis finder de en hest, der er løbet væk, og hesten viser sig at være en cirkushest. Som belønning får de en rundvisning i cirkus og billetter til aftenens forestilling.
Vax er en helt.
Ida og Li er alene hjemme sammen med Idas hund Vax. De hygger sig og læser bøger og ser tv. Men pludselig hører de en lyd! Vax gør og gør, men de to piger tør ikke gå udenfor. Men det gør Vax! Og han jager straks en tyv væk, der er ved at bryde ind i farens bil. Vax er en helt og kommer i tv!
Ild i et træ
Ali og Noa har en hemmelig hule i et træ hjemme på Nyvej. I dag er de i gang med at bygge en væg i hulen, men finder tid til at hygge sig med saft og kiks. Pludselig bliver det et frygteligt uvejr, og Noas mor er på vej efter dem, da der er gået ild i et nærliggende træ. Brandbilerne kommer susende ... Når de mon væk i tide?
Elvernes land 1 - De magiske bær
Elvernes konge er syg. Kun de magiske bær kan gøre ham rask. Men det er svært at skaffe dem. Hvem tør hente dem?
Pas på, Bob
Tøs er en hund, som bor hos sin gode ven, Bob. På en tur i skoven møder Bob en farlig tyr og flygter over stok og sten for at falde i en dyb å. Han kommer op igen og må gå hjem pjaskvåd til sin gode ven, Tøs.
Tøs ser en tyv
Tøs er en hund, som bor hos sin gode ven, Bob. En nat hører Tøs en lyd, og det viser sig at være en tyv, som er brudt ind i huset. Mon tyven slipper afsted med alle sine tyvekoster?
Ask og Mus
Ask har fødselsdag og får en levende mus af Tor. Det bliver Ask’ mor ikke så glad for, så musen skal UD! Men kan de mon overtale mor?
Tor er sej
Tor er lidt voldsom mod Ask, når de leger, og mor synes, Ask skal få en ny ven. Men Ask holder fast, og en dag får Tor brug for sin gode ven.
Den sultne zombie
Zok en zombie. Han er sulten. Så sulten, at han kunne spise en hjerne. En heste-hjerne. Eller en menneske-hjerne ...
Marius Midtimellem: Marius fanger dyr
Marius´ kat forsøger at fange en mus. Musen stikker af, ind i huset, hvor Ottos slange er løs. Nu skal Marius redde musen, før slangen og katten får fat på den. Han får travlt.
Marius Midtimellem: Marius i junglen
Marius deler værelse med sin søster Marie. Marie træder på Marius´ bil, og Marius kaster med Maries dukke. Men så kører dukken tur i bilen. Ind i junglen, der er fyldt med vilde dyr ...
Elvernes land 2: Løven i skoven
Birk og Rose rider ud i skoven. Der er både trolde og vilde dyr. Hvordan skal de klare sig?
Max i Afrika.
Sjov historie om den dyreglade dreng Max, der altid oplever noget skægt med sine dyrevenner i zoo.
Max er beslutter sig for at invitere Giraf med til Afrika, så han kan se, hvor han kommer fra og tale giraf-sprog igen. Det er næsten ved at blive for hyggeligt, og Max bliver bange for, om Giraf måske slet ikke vil med hjem igen
Max i zoo.
Max bedste ven Giraf trænger til at prøve noget nyt. Han bytter derfor zoo ud med Maz' hjem, og så flytter Max' far ind i Girafhuset i zoo.
Neko bliver ninja.
Neko får sin store drøm opfyldt. Han har trænet længe for at blive ninja og bliver i denne bog sat på den endelig prøve. Han skal skaffen en fin vase fra en fornem mand i byen uden at blive fanget. Læs hvordan det går ...
Ninja i fare
Neko er nu rigtig ninja og får til opgave at finde ud af, hvor en røver gemmer de penge, som han har stjålet fra to købmænd. Læs hvordan det går....
Elvernes land 3: Den øde borg.
Rose og Birk er på tur. På turen ankommer de til en borg, hvor alle sidder og sover. Det er umuligt at vække dem. Men hvad er der galt med dem?
Farlig leg.
Noah og Carl må ikke spille PC. De skal ud og lege. Selvom det er koldt. Men hvad skal de lave? Carl får en ide. En meget farlig ide. Og det går selvfølgelig galt. Der går ild i skoven. Tør de hente hjælp hos den sure, gamle mand med den store, farlige hund?
Saga i galop
Saga skal lære at ride galop, og Max er misundelig, for han tør ikke. Til gengæld får han en hund, og så er det Sagas tur til at blive misundelig ...
Sagas nye ven
Ina er ny pige i klassen, og hun har sin egen hest! Saga vil gerne være venner med hende, men hvad med Max?
Pelle og Pølse
"En kat er ikke en rigtig ven" siger Pelles mor. Men Pelle og Pælse er faktisk venner. De leger sammen hver dag. Men en dag er pølse væk ...
Pelle og Pølse er historien om en kat og en dreng. Og om en ven.
Bøger i samme serie - på engelsk
Molly runs away
Max is missing
A good friend
Molly and aunt Karen
Se dansk omtale af bøgerne ovenfor. Sværhedsgraden af bøgerne er den samme som i den danske udgave, hvor Zebra er for begynderne i engelsk og Tiger er for de lidt mere øvede.
De små stribede FAKTA bøger - både på dansk og på engelsk.
Bøgerne er for begynderlæseren, og teksten er sat med stor, åben og let læsbar typografi. Svære ord er forklaret bagerst i bogen.
De engalske udgaver af bøgerne er for de børn, der lige er begyndt at læse på engelsk.
Bøger i serien:
FAKTA Trilles killinger
Letlæsningsbog fyldt med skønne fotos af dejlige kattekillinger og fakta om katten som kæledyr.
FAKTA Lily’s kittens
Bogen er fyldt med skønne fotos af søde katte og fakta om katten som kæledyr.
Bogen er en del af serien De små stribede ENGELSK FAKTA.
FAKTA Fies hvalpe
Letlæsningsbog fyldt med skønne fotos af dejlige hundehvalpe og fakta om hunden som kæledyr.
FAKTA Mollys puppies
Bogen er fyldt med skønne fotos af søde hundehvalpe og fakta om hunden som kæledyr.
FAKTA Slanger
Letlæsningsbog fyldt med flotte fotos af slanger og fakta om de forskellige slangearter.
FAKTA Snakes
Bogen er fyldt med flotte fotos af slanger og fakta om de forskellige slangearter.
FAKTA Hajer
Letlæsningsbog fyldt med flotte fotos af hajer og fakta om hajers levevis.
FAKTA Sharks
Bogen er fyldt med flotte fotos af hajer og fakta om deres levevis.
Andre læs selv bøger fra Carlsen: Pisselet at læse